maandag 6 december 2010

SEO trucjes worden nogmaals streng aangepakt.

Het klonk voor hem te mooi om waar te zijn: Negatieve publiciteit helpt mee aan linkbuilding. Hoger komen in Google was mogelijk doormiddel van slechte berichten over een webshop. Lees het uitgebreide artikel in de New York Times (wel Engelstalig) Dankzij deze slechte openbaarheid kwam de man met zijn webshop bij veel zoekwoorden op de eerste en tweede resultaten. De eigenaar van de webshop zal gedacht hebben ‘slechte publiciteit is ook publiciteit…’ Helaas voor hem, dit was van korte duur:

Google heeft na aanleiding van dit incident de webshop een levenslange ban gegeven en zij zullen dus niet meer te vinden zijn in Google.

Maar wat gaat Google nu doen?
Zij willen nu de negatieve reviews gebruiken om een website juist lager te laten ranken. Iets wat volgens hen niet makkelijk is… maar ze blijven zich ontwikkelen. Lees hun Blog 'being bad to your customers is bad for business'
Mensen blijven trucjes proberen om Google te slim af te zijn… Maar uiteindelijk is Google altijd de gene met het laatste woord…

0 reacties:

Een reactie posten

POST A COMMENT PLEASE!!!